Kleine ondernemers, eenmansbedrijven en zzp’ers werken vaak vanuit hun eigen huis. Dat is logisch als ze niet veel ruimte nodig hebben. Zo hoeven ze niet te reizen en maken ze geen extra kosten door een bedrijfsruimte te huren. Er zijn echter ook veel nadelen aan het vestigen van uw bedrijf op uw woonadres. Veel mensen zijn zich helemaal niet bewust van de optie om een zakelijk postadres te nemen – en al helemaal niet dat dit kan in een virtueel kantoorpand. Deze mogelijkheid biedt echter een heleboel voordelen voor mensen die vanuit huis werken.
De nadelen van een bedrijf bij u thuis
Het belangrijkste nadeel van het vestigen van uw bedrijf op uw thuisadres is natuurlijk uw veiligheid en die van uw gezin. Bij de KvK zijn de gegevens over het vestigingsadres van elk ingeschreven bedrijf vrij beschikbaar voor mensen die er naar vragen. Daardoor kunnen boze klanten (en dieven die denken dat er veel te halen valt bij uw bedrijf) zonder problemen uw woning vinden. Dat geldt overigens ook voor bedrijven die u willen bestoken met hun reclame. Voor veel thuis gevestigde ondernemers is het moeilijk om werk en privé te scheiden want ze worden constant in hun privéleven benaderd door (vaak ongewenste) werkrelaties.
De voordelen van een zakelijk postadres
Een zakelijk postadres biedt een voordelige oplossing voor de bovengenoemde situaties en heeft daarnaast nog een aantal andere voordelen. U kunt bijvoorbeeld dit adres laten vermelden door Google Local. Dat zorgt ervoor dat u in de ogen van de zoekmachine geloofwaardiger bent en daardoor krijgt u een hogere ranking. Als een goed aanzien voor uw bedrijf belangrijk is dan kunt u een commercieel ‘suite’ adres huren op een locatie waar zich een aantrekkelijk kantoorgebouw bevindt. Dat geeft een extra goed uiterlijk aan uw onderneming – zeker als u het gebruikt op uw briefpapier en visitekaartje. Uiteraard wordt het ook makkelijker om werk en privé te scheiden wanneer u de bankrekeningen, inschrijvingen en post van uw bedrijf op een ander adres kunt regelen.
Verschillende mogelijkheden voor het verkrijgen van een zakelijk adres
Er zijn allerlei verschillende manieren om een zakelijk postadres te regelen. Elke vorm heeft uiteraard zijn eigen voor- en nadelen. Het verschil in prijs en mogelijkheden van de opties is aanzienlijk. Daarom is het belangrijk om even goed te kijken wat voor uw bedrijf de beste optie is. Daarbij kunt u rekening houden met uw eigen benodigdheden en het soort bedrijfsruimte dat het beste aansluit bij uw doelgroep.
Mogelijkheid 1: Een eigen kantoor- of bedrijfsruimte huren
De traditionele vorm van zakelijke ruimte is natuurlijk een eigen kantoor- of bedrijfspand. Dit heeft als voordeel dat u werk en privé beter gescheiden kunt houden doordat u op een andere plek al uw zaken regelt. U heeft zo ook altijd een eigen ruimte waar u uw klanten kunt ontmoeten. Echte bedrijfsruimte is echter verschrikkelijk duur waardoor dit voor veel kleine ondernemers simpelweg geen optie is. Voor vele anderen is het ook een onnodige uitgave.
Mogelijkheid 2: Een PostNL postbus
Voor een paar honderd euro per jaar kunt u een postbus huren bij PostNL. Daar komt dan alle post van uw bedrijf binnen waardoor uw privéadres niet overal openbaar wordt gemaakt. Het nadeel daaraan is dat u flink moet bijbetalen om de post door te laten sturen en u kunt ook geen pakketten ontvangen op dit adres. Het grootste probleem is dat u zich niet met dit adres mag inschrijven bij de KvK.
Mogelijkheid 3: Een virtuele postbus of kantoorruimte huren
Veel mensen hebben nog nooit gehoord van virtuele kantoorruimte. Dit fenomeen biedt echter een geweldige optie voor duizenden ondernemers die thuiswerken of zelfs vanuit het buitenland hun bedrijf willen runnen. Als u bij Zakelijkhuren24.nl u een virtuele kantoorruimte huurt kunt u namelijk kiezen uit verschillende locaties bij u in de buurt.
Er zijn nog meer voordelen aan een virtuele kantoorruimte
De virtuele kantoorruimtes van Zakelijkhuren24.nl bevinden zich in moderne kantoorpanden met een schitterend uiterlijk. In deze panden bevinden zich flex-werkplekken, dag kantoren, vergaderzalen en mogelijkheden voor videoconferencing. U kunt dus het grootste gedeelte van uw werk vanuit uw eigen huis doen, maar ook af en toe gebruik maken van de faciliteiten als u bijvoorbeeld een belangrijke vergadering heeft. Zo krijgt u het uiterlijk van een bedrijf met veel aanzien.
Mogelijkheid 4: Huur bij een lokaal bedrijf
Een tussenoplossing die ook goed uit kan pakken is het huren van leegstaande ruimte bij een bedrijf bij u in de buurt. Doordat bedrijven steeds effectiever werken en veel werknemers deels thuiswerken staan er vaak ruimtes leeg bij grote bedrijven. U kunt dus rondvragen of er bij u in de buurt ergens een ruimte beschikbaar is waar u een bureau kunt vestigen. Dat kan heel goedkoop uitvallen omdat het er niet goed uitziet als een bedrijf veel lege bureaus heeft en zij er dus ook iets aan hebben. Het nadeel is dat u dan natuurlijk wel van een ander bedrijf afhankelijk bent.
De mogelijkheid tot doorgroeien
Bij Zakelijkhuren24.nl heeft u de mogelijkheid om met uw bedrijf door te groeien. Er zijn namelijk verschillende pakketten voor het huren van een virtueel adres of bedrijfsruimte. Deze beginnen bij een paar tientjes per maand voor een basis arrangement en eindigen bij aanbiedingen met allerlei aantrekkelijke extra’s. Daardoor kan het zakelijke adres van uw onderneming met u meegroeien.